Hongkong

Oh Yeah!!

23. září 2012 v 5:07
Oh yeah.

Co se asi deje v tyhle ulici?:)

17. listopadu 2008 v 16:32 | vosa

China Trip - vylet do Ciny

27. října 2008 v 20:35 | vosa
Guangzhou

V sobotu (4. cervna) brzy rano se nase skupina deviti studentu z nasi univerzity v Hongkongu vydala vlakem z HK smerem do Guangzhou. Toto mesto je hlavnim mestem provincie Kanton a je priblizne 200 km od HK. Do cile jsme dorazili po necelych dvou hodinach cesty. Hned za hranicemi Ciny zacina mesto Shenzhen, kterym jsme jen projizdeli.
Zajimave bylo, ze mezi krajinou v HK a tou za hranicemi Ciny neni moc velky rozdil. Domy vypadaji skoro stejne a taky je vsude hodne vyskovych budov. Jen je na cinskem uzemi vyrazne mene prirody (lesu, stromu, atd.), protoze se vsude stale stavi nove budovy. Take bylo zajimave, ze behem cele cesty od hranic Ciny az do Guangzhou (asi 180 km) byla vsude kolem zastavba - bud domy, nebo tovarny. Cela oblast je totiz huste osilena a je zde spousta tovaren - vznika zde jakasi obri aglomerace. Mimochodem provincie Kanton je nejvice prumyslove rozvinutou v Cine a vetsina vyrobku "Made in China" se vyrabi prave zde. Udajne je zde jedno mesto, kde jsou same tovarny na svetla (lampy, zarovky, lustry), pak je tu mesto, kde se jen vyrabi obleceni, jine mesto, kde se jen vyrabi nabytek.. atd.

V Guangzhou jsme se nejdrive sli projit po rybarske ctvrti, kde skladuji, zpracovavaji a rozvazeji ryby. Potom jsme se byli podivat na ruznych mistech v centru mesta - napriklad je zde par ulic s domy s evropskou architekturou, myslim, ze z dob, kdy zde bydleli a obchodovali Portugalci. Jinak v centru neni moc vysokych budov, je zde nekolik ctvrti s tradicnimi malymi cinskymi domky a jinak vetsinu plochy tvori nova zastavba, ktera se asi nelisi od Evropy nebo Ameriky. Takze je vtipne, ze mi toto mesto mnohem vice pripominalo Evropu nez Hong Kong, kde jsou vsude vyskove budovy. To plati i o predmestich Guangzhou, kde jsou nova moderni sidliste a moderni dalnice... fakt mi to pripadalo jako nekde v Nemecku.

Na druhou stranu je fakt, ze jako turista (a Evropan) si clovek v Cine obcas pripada jako exot, protoze tu skoro zadni turisti nejsou a spousta Cinanu nikdy nevideli cizince, natoz belocha. A tak na vas lidi na ulici ziraji, obcas dokonce foti (jako nejakou celebritu) a nebo primo prijdou a chteji se vyfotit s vami. V jednom hotelu, ktery jsme si chteli prohlednout, se na nas vrhla skupina cinskych holek, ktere z nas meli nejvetsi vanoce...
Prvni vecer jsme byli pozvani na veceri v jedne bufetove restauraci, kde ma navstevnik moznost ochutnat vsechna mozna jidla od krabu, sushi, ustric pres ryby, krokodyla az po hada a brouky. Zajimavy zazitek.. Zbytek vecera jsme pak stravili popijenim v klubech kolem naseho hostelu a sledovanim cinanek na podiu, zpivajicich na playback nejaky cinsky pop.
Druhy den jsme se byli podivat do historicke Akademie Chen v Guangzhou, coz je areal budov v klasickem cinskem stylu, ktery slouzil jako misto k uctivani i k oficialnim jednanim a navstevam. Pote jsme se za vydatneho deste vydali podivat do tradicni skoly kung-fu. Behem odpoledne, kdy stale vydatne prselo, jsme take prosli nekolik obchodu s oblecenim, kterych je ve meste spousta a ktere nabizeji extremne levne zbozi. Nas pobyt ve meste jsme zakoncili cinskou masazi.
Vecer jsme se vydali na letiste, odkud jsme (s hodinovym zpozdenim kvuli desti) odleteli do Guilinu.

Guilin

Guilin je kopcovita oblast v sousedni provincii, znama predevsim kvuli pekne krajine a rekam. Na letiste v Guilinu jsme dorazili s asi hodinovym zpozdenim (coz je pry normalni, nekdy je to i vice hodin) kolem jedne rano. To uz na nas cekal minibus, ktery nas mel odvezt do naseho hotelu v mestecku Yangshuo. Cesta trvala asi hodinu a pul a byla ve znameni neustaleho drncani a kodrcani po mistnich ne moc rovnych silnicich, coz bylo jeste umocneno tim, ze minibus asi nemel zadne tlumice. Za to nas hotel, jak jsme brzy zjistili, byl uplne skvely - pekne pokoje s koupelnou, cistym povlecenim, televizi a krasnym nabytkem... a to vsechno za smesnou cenu. A k tomu nam v hotelu pomohli naplanovat a zorganizovat vsechny vylety.
V pondeli jsme se tedy jako prvni vydali na kolech na projizdku do okoli. Projeli jsme nekolik malych vesnic obklopenych malymi policky s ryzi a zeleninou, pricemz jsme obcas mijeli stanky s ruznym zbozim pro turisty, jako kvetiny, sandale a klobouky (takove ty spicate slamene cinske klobouky). Vzdycky je prodavali takove stare babky a obcas nas i zastavovali u silnice a snazili se nam neco vnutit.
Odpoledne jsme dorazili k jedne rece, kde jsme presedli z kol na takove bambusove lodky. Je zajimave, na co vsechno v Cine pouzivaji bambus - od leseni na stavenistich pres lode az po bambusove listy na zabalovani veci. Jak je videt na fotkach, ridi lod a vesluje vzdy jeden clovek na zadi lodky za pouziti...bambusove tyce. Zkusil jsem si to a neni to zas tak snadne! Pote, co jsme dopluli do cile, nam privezli nase kola a pokracovali jsme dale - na prohlidku nejake jeskyne. Jeskyne byla celkem podobna tem, co mame v Evrope, ale zajimava byla hlavne tim, ze se zde nachazi prirodni bahenni koupel, kterou jsme take vyzkouseli.
Po absolvovani jeskyne jsme se meli vratit zpet do hotelu, ale protoze se mezitim uz setmelo, nechtelo se nam jet zpet na kolech - silnice napriklad nejsou osvetlene. A tak jsme zavolali do hotelu, jestli by pro nas nekdo nemohl dojet. Dopadlo to dobre, poslali pro nas dva "traktory".. rikali tomu traktory, ale byly to takove minitraktory s minimotorem bez krytu, ktere jezdi v teto oblasti vsude. V techto povozech nas i s nasimi koly odvezli. Ten, ve kterem jsem jel, mel nefunkcni predni svetlo, tak jsem sedel vpredu vedle ridice a svitil mu na cestu rucni svitilnou!
Jeste ten vecer jsme sli na predvadeni tradicniho zpusobu rybareni za pomoci kormoranu. Tento zpusob rybareni spociva v tom, ze rybar v noci vypluje na reku s lodkou a hejnem ochocenych kormoranu (druh ptaka, vypada trochu jako husa). Rybar se zene s lodi kupredu a kormorani plavou kolem lodi, vzdycky se potopi pod vodu, chytnou rybu a spolknou ji. Pak se vynori nad hladinu a vraci se za svetlem k lodi. Ptaci maji na krku krouzek, takze rybu nespolknou uplne. Kdyz po nejakem case rybar zastavi, vezme jednoho ptaka po druhem a ryby z nich jednoduse "vysype". Kazdy ptak takto spolkne az 10 ryb.
Posledni den vyletu jsme si (poprve) trochu prispali a sli se dopoledne projit po meste Yangshuo. Yangshuo je malebne mestecko s tradicni cinskou architekturou, obklopene kopcovitou krajinou. Je to znama turisticka destinace, ale nastesti v dobe naseho pobytu zde prilis mnoho turistu nebylo. Odpoledne jsme jeste byli na raftech na jedne pomerne dost rychle rece. Bylo to v pohode tim, ze jsme jeli na takovych malych raftech pro dva a jen jsme se nechali unaset proudem (zadna potreba padlovat). To bylo super. No a po raftingu jsme si uz jen stihli zajit na poradnou (a dost palivou) veceri a vydat se na cestu zpet.
Ukazalo se, ze 4 dny jsou na poznani Ciny fakt malo casu, ale i tak to bylo husty!!

Dalsi fotky jsou zde.

Co se deje v Hongkongu...

27. října 2008 v 19:43 | vosa
Zda se, ze jsem na svuj blog tak trochu zapomnel.. asi je to castecne pravda, posledni dva mesice jsem se k nemu nejak nemohl dostat. Ani ted to neni lepsi, ale napadlo me zverejnit vypraveni z nasi cesty do Ciny, ktera probehla na zacatku rijna (v dalsim clanku).
A co se jinak deje v Hongkongu? Poznavam prostredi a lidi, ucim se cinsky, snazim se trochu ucit do skoly (se smisenymi vysledky) a pomyslim na plany na prosinec a leden, kam se jet podivat a tak.
Snad se casem dostanu k podrobnejsimu popisu, jaky to tu vlastne je.... prozatim aspon to vypraveni vyletu do Ciny.