Let's take it philosophically...

6. ledna 2006 v 20:11 | vosa |  Louka
Forget about school, all problems,... simply about everything... and take it philosophically!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Tomas T Tomas T | Web | 6. ledna 2006 v 21:07 | Reagovat

twe kdes vzal tuhle fotku?

2 vosa vosa | 6. ledna 2006 v 21:12 | Reagovat

ta je z nasi Maturafeier v kvetnu..

3 Vaněk Vaněk | 7. ledna 2006 v 15:04 | Reagovat

nejhorsi je vzadu ta vazba s Pechyho mamkou...!!

4 Dan Dan | E-mail | Web | 7. ledna 2006 v 19:06 | Reagovat

hahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahahahahhahahahahahhahahahahahhahaha!!!!!

5 vosa junior vosa junior | E-mail | 8. ledna 2006 v 10:53 | Reagovat

bratre ty prase!

6 KSS KSS | E-mail | 9. ledna 2006 v 1:04 | Reagovat

kouknete na nej.. to je klasickej nepricetnej psychopat kterej dokaze do minuty povrazdit pulku mesta...

7 Kusa Kusa | 9. ledna 2006 v 23:10 | Reagovat

Ty vole Voso, "let's take it philosophically" jo? Nevim nevim, ale s timhle nazorem se podle me dira do sveta neudela. Filozofove nikdy nic nevymysleli, vzdycky jen sedej a premyslej, cas od casu o tom neco napisou. Ale jinak? Pokud by byli vsichni lidi filizifove, tak se do dneska zije v jeskynich a jedej korinky v lese. Protoze by kazdej jenom sedel a premejslel o tom, jestli to tak je dobre a ne jak se daji veci zlepsit! Pokud jses pro pokrok, pro vymysleni a vynalezani novych veci a zpusobu, NESMIS brat veci filozoficky!!!!

8 Kusa Kusa | 9. ledna 2006 v 23:21 | Reagovat

Sorry: 5. věta, 6. slovo - FILOZOFOVE

9 Pepa to Kusa Pepa to Kusa | 10. ledna 2006 v 1:09 | Reagovat

Hele, to ste se zase dohodli, ze nejakou diskuzi budete umele hrotit, nebo to myslis naprosto vazne???

10 Robert Robert | 10. ledna 2006 v 9:10 | Reagovat

Tak jestli chces mit materialni, vedecky nebo ekonomicky pokrok, tak skutecne je filozofie zbytecna. Jestli chces ale dosahnout celkove lidskeho pokroku jak vedeckeho tak zaroven spolecenskeho a myslenkoveho, je filozofie nezbytna. Leibniz, Descartes, Newton a mnoho dalsich vyznamnych vedcu byli zaroven filozofove. Vsichni filozofove stareho Recka se zabyvali zaroven prirodnimi zakony. Dokonce i Einstein byl svym zpusobem filozof. Takze filozofove toho vymysleli spousta.

Jo a myslim ze Vosa zadnou diru do sveta delat nechtel, chtel jenom dat vhodny nadpis nad toho Krenna, takze jedinej kdo to vzal filozoficky ses ty.

11 Tomas Tomas | Web | 10. ledna 2006 v 12:29 | Reagovat

Tak jako filosofie je potrebna, nabozenstvi je taky potrebny, jsou to veci bez kterych zadna civilizace neexistovala (mozna ta komunisticka, ale i ta vlastne mela svou filosofii).

12 vosa vosa | 10. ledna 2006 v 19:03 | Reagovat

Hehe.... no... :))

Jo, myslim zkratka, ze je to vhodny nadpis pro tu fotku a Krennuv vyraz.. :)

Jeste bych dodal k Robertovi, ze Einstein opravdu byl filozoficky zalozenej, i kdyz to samozrejme zalezi na tom, co si predstavujeme pod pojmem "filozof" a "filozofovat". A Roberte, nesmis zapomenout na matematika a filozofa Bertranda Russela..

Kdyz uz jsme u toho... Kuso, nevim sice, jestli to myslis vazne nebo jen tak ze srandy,.. ale myslim, ze je napriklad dobre, ze mame demokracii... a parlament.. a tyhle myslenky a koncepty se zrodily prave v Recku (a Rime) a prave v hlavach filozofu (napr. Platon, Aristoteles,..). Nemuseli o tom premyslet a nemuseli to vubec resit a mohli mit klidne dal nejake kralovstvi nebo co a ridit se myty a tradicemi, ale to by byla trochu skoda, ne? Hlavne co se tyce toho, co prinesl jejich pokrok budoucimu lidstvu.

A v dnesni dobe, kdy je pokrok ve vsem a stale a porad se neco vymysli a vylepsuje atd., je zase nekdy dobre se nad tim zamyslet a zeptat se naopak, jestli to vsechno vubec potrebujeme. Opet to nemusime vubec resit a premyslet nad tim, ale pak hrozi, ze se nasi civilizace sama znici nebo unudi k smrti nebo bude tak pretechnizovana, ze se lidi zblazni nebo co ja vim. Ja nevim.. :)

13 vosa vosa | 10. ledna 2006 v 19:05 | Reagovat

Jo a Kuso s Robertem: jestli to je jenom hec a umelej hrot, tak dostanete prez drsku!!

14 Pepa Pepa | 10. ledna 2006 v 20:27 | Reagovat

At je to jak je to, pres drzku dostanou!

15 Druid of the Clawn Druid of the Clawn | 10. ledna 2006 v 21:00 | Reagovat

Pres drzku dostanete vsichni. I TY!

16 vosa junior vosa junior | E-mail | 11. ledna 2006 v 21:17 | Reagovat

Tenhleten psychopatickej magor mi dal dneska z Schularbeit z anglictiny trojku, chybely mi dva body zkurveny. Ja se vsadim ze kdyby mel ten kokot trochu soucit tak by to vypadalo jinak. Jinak uz kdyz pride k nam do tridy a zacne mluvit, tak si furt na neco stezuje a zvelicuje ty uplne nejmensi malickosti a z kazdy veci dokaze vyhrotit strasnou scenu. Je to nekdy fakt k posrani, kdyz nakou vec vyresime a von to proste potom porad vytahuje a porad nas s tim prudi.

17 KSS KSS | E-mail | 11. ledna 2006 v 22:28 | Reagovat

dneska sme s nim psali test.. a ja myslel ze se na miste voprcam.. 4 otazky, nevedel sem ani hovno... dal tam proste to nejhorsi co mohl vubec dat...

18 Tomas T Tomas T | Web | 12. ledna 2006 v 19:12 | Reagovat

hej ta svine....

19 Kusa Kusa | 12. ledna 2006 v 19:22 | Reagovat

Ja pochopitelne nezpochybnuju vyznam Newtona a dalsich. Vim, ze bez jejich objevu by svet nebyl tam, kde je. Ale musite uznat, ze to je jen a pouze diky jejich "vedecky" strance. Je Einstein znamej pro svou teorii relativity, nebo pro svoje filozoficky nazory? Pochopitelne kvuli tomu prvnimu. Kdyby celej zivot sedel a premyslel o zivote, zadna teorie relativity by nevznikla.

A k otazce Recka: To mas, Voso, pravdu. Platonovi a ostatnim vdecime za demokracii. Jeste ve stredoveku byla potrebna, aby se vymytil absolutismus. (Machiavelli) Jenze zrovna na techto prikladech je nejvic videt, ze filozofie je v dnesni dobe prezitek. Je to jako s vynalezama. Robert vzdycky povidal, ze v dnesni dobe nejde nic vynalezat. Protoze kdyz neco vymyslis, muzes si bejt jistej, ze uz to vymyslel nekdo pred tebou. To samy je ale i s filozofii. S cim se v dnesni dobe muze prijit? S novou demokracii? Pochopitelne ne. Naopak - kdyz se za poslednich sto let nekdo snazil vymyslet dokonaly statni zrizeni, byla z toho jen diktatura (Hitler, Lenin, Husajn...) Paradoxne tedy filozofovani vede k napadum, ktere predtim jini filozofove zavrhovali.

A argument, ze se musi v dnesni dobe filozofovat, aby se svet nezblaznil z technickyho pokroku, neberu. Technika se vyviji strasnou rychlosti a tim, ze si nekdo zacne premejslet, ze "to vlastne nepotrebujeme" se nic nezmeni. Potrebovaly se na zacatku devadesatejch let mobily? A stejne je ma dneska kazdej!

20 Robert Robert | 12. ledna 2006 v 21:57 | Reagovat

Kuso, zrovna ta teorie relativity vznikla jenom kvuli tomu premejsleni a svym zpusobem to je i filozofie.

Hitler, Husajn a pravdepodobne ani Lenin se nesnazili vymyslet dokonale statni zrizeni, slo jim jenom o moc a vlastni prospech.

21 Tomas Tomas | Web | 13. ledna 2006 v 3:35 | Reagovat

Jsem rad ze tu konecne doslo k prirovnani Huseina k particce Hitler a Stalin, UTOK NA IRAK BYL SPRAVNY!!! Navstivte www.newamericancentury.org a dozvite se vice!

Jinak, super debatu na toto tema jsem mel predminulou moc s Vosou, davali jsme 9 hodinovej rozhovor v noci durch a pak i den durch! Byla to fakt super akce!!! A dnes davam zase durch!!! Leute, wir habem maturiert !!!

Jinak, Krenn - jsem podobneho nazor jako Vosa jr. a KSS.

22 Kusa Kusa | 13. ledna 2006 v 6:40 | Reagovat

To Robert: Ok, takze kazdy premejsleni [vcetne (i ty Einsteinovy) fyziky] je filozofie??? Takze kdyz se ted ucim matiku a mikro- a makroekonomii, tak filozofuju, protoze u toho musim premejslet. Je to tak? To je podle me hodne blbost!!!

23 Robert Robert | 13. ledna 2006 v 14:47 | Reagovat

To je podle me Kuso hodne velka blbost,tos rekl spravne. Jestli filozofujes u makroekonomie, tak uprimnou soustrast...

Premejsleni se nerovna filozofovani. Ale teorie relativity je naprosto abstraktni premejsleni, proto se to filozofii da nazvat. Navic nez byla dokazana, byla to pouha teorie. Dokonala, myslenkova teorie, a to se s filozofii da srovnat uplne v pohode.

24 vosa vosa | 13. ledna 2006 v 18:00 | Reagovat

2 bratr, KSS a TT: you see - take it philosophically!! Ne, delam si prdel. Tohle by me taky sralo.

Jinak docela souhlasim s Robertem. Premejsleni se nerovna filozofovani. Kdyz ale premyslim nad tim, co to je filozofovani... moderni filozofie je ponekud vyhrocena podoba racionalne-logickyho uvazovani, nekdy bohuzel trochu samoucelne vyhrocena do abstrakce az absurdity (Wittgenstein), nekdy ale muze byt i naprosto konkretni a rekneme... inspirujici (napr. Gunter Anders). Tu prvni variantu klidne oznacim jako Kusa za zbytecnou, ale ta druha varianta zbytecna neni, protoze se zabyva naprosto konkretnimi soucasnymi problemy a muze nam napriklad tak trochu otevrit oci - at uz v politickych, socialnich, globalnich, technickych a dalsich otazkach.

Filozofovani ale nemusi byt pouze to, kdyz nejakej filozof napise knihu. Muze to byt proste jen premysleni o vecem v sirsim kontextu. Zamysleni se nad celkovym smyslem, smerovani, nebezpecimi,... atd. Kuso, ty tohle kritizujes, ale prave tohle to, o cem tu ted mluvim je to, co celou dobu delal napriklad Karel Capek a nebo George Orwell. Sice nenapsali zadne "filozoficke" knihy, ale jejich literarni tvorba ma obrovsky filozoficky rozmer. A to mi rekni ze nema. Capek s Orwellem samozrejme nejsou jediny. A treba takovyhle lidi si ja velice vazim a povazuji je za nesmirne dulezite, protoze spouste lidi tak trochu muzou otevrit oci a pomoci jim uvedomit si nektera nebezpeci, ktera nasi spolecnosti muzou hrozit. Ted me napada jeste jeden spisovatel: Aldous Huxley.

Sice o nich nikdo nerekne, ze jsou to filozofove, ale ja rikam, ze jejich pohled byl filozoficky.

25 vosa vosa | 13. ledna 2006 v 18:07 | Reagovat

Koukam, ze jsem pouzil dvakrat vyraz "tak trochu otevrit oci"...  :)

Ale to je mozna presne to, co by meli filozofove prinest ostatnim lidem. Ne tlusty knihy plny sracek. Spis nejak ostatni obohatit o novy pohled na veci. Hodne lidi ma na veci strasne povrchni pohled. Filozof by mel - kdyz uz - tak lidem nejak rozsirit obzor... Svet neni jednorozmerny, jednodimenzionalni, jednobarevny, ale spousta lidi ho tak vidi. V tom se mnou mozna budete souhlasit...

26 Tomas T Tomas T | Web | 14. ledna 2006 v 18:10 | Reagovat

reakce na komentar 19 (kusa): to ze uz nejde nic vynaleznout je sracka.. tohle rekl nekdo (kdo to byl si nevzpomenu) uz asi pred sto lety... :-) a nepride mi ze by se od te doby uz nic nevynalezlo...

27 Dan Dan | E-mail | Web | 14. ledna 2006 v 19:53 | Reagovat

tyvole ja myslel ze to byl jen takovej komentar pod fotku - ne pocatecni slovo pro diskusi... kazdopadne je ten krennos tam fakt desivej...

28 Kusa Kusa | 15. ledna 2006 v 19:53 | Reagovat

Tomasi T, to neni pravda. Ze se neda nic vynaleznou, neprohlasil nikdo. Pred sto (a vice) lety vladlo jen vseobecne presvedceni, ze uz se neda na nic prijit na vedeckem poli, protoze si lidi mysleli, ze si vystaci s Newtonovyma zakonama. V te same dobe ale vrcholila industrialni revoluce, takze o nevynalezani nemuze byt rec!!! (at zije Schachner:)

Ja jsem to myslel spis jako prirovnani k tomu, proc je filozofie uplne zbytecna.

Ty Voso pises, ze Capek ci Orwell otviraji lidem oci svymi filozofickymi pohledy. Ale to jen dokazuje moji myslenku, co jsem psal predtim!

Vezmem to od konce. Tam stoji clovek, ktery varuje svet pred zkazou, diktaturou, cimkoliv. Pred KYM ale varuje? No prece pred nejakym dalsim "filozofem", ktery vymyslel teorii, ktera by k te zkaze vedla! A ten se nechal u svych myslenek zase inspirovat nekym dalsim...

Nejde jen o Capka a jeho varovani pred nacizmem (pripadne Orwella pred komunizmem). Takoveto varovani se muze klidne aplikovat i dnes na George Bushe a jeho vnucovani poslusnosti cizim statum jejich bombardovanim. (ted ale nechci rozvasnit debatu na tohle tema)

Dalo by se rict, ze dokud budou valky a diktatury, budou filozofove. Jenze ty valky zpusobuji zase jini "filozofove"!!! A to se snazim rict. Kdyby se utla filozofie uz od zacatku, k takovym vecem by nedochazelo.

29 vosa vosa | 16. ledna 2006 v 18:52 | Reagovat

Kuso, v podstate nesouhlasim s nicim, co jsi ted prohlasil.

Hitler ani Stalin ani George Bush neni filozof. Pokud se tyka filozofu (tech velkych filozofu), nevim ani o jednom, ktery by byl valecnikem nebo diktatorem. Spis naopak. Za dalsi nevim o tom, ze by v dobe, kdy zadna filozofie neexistovala... napriklad v praveku, valky nebyly. Valky vedou idioti a ne filozofove. Kazdej dokaze vest valku a cim je lepsi strateg, tim vice valek samozrejme vyhraje (Napoleon, Cingischan, Alexandr Veliky atd atd.)... ale to nema s filozofii nic spolecnyho. Podivej se na valky mezi ruznymi kmeny v Africe.

Ma to tedy znamenat, ze kdyz od tedka nebudou zadny filozofove existovat, nastane ve svete mir? Ze prestanou valky?

Nenachazim v teto argumentaci zadny smysl. A myslim, ze kdyby ses zajimal o filozofii a lidskou psychologii vice, prisel bys na to, ze v tvoji argumentaci zadny smysl neni.

Ty bys zakazal filozofii? Muzes mi rici, jak bys to udelal?

Veskerou cenzurou nezavisleho mysleni?

30 Vaněk Vaněk | 18. ledna 2006 v 17:08 | Reagovat

Kuso, můžeš říct, co podle tebe znamená filosofie, nějak ji vymezit v pojmech, jak ji chápeš ty?

Mám pocit, jako bys totiž mluvil o něčem jiném, než třeba vosa. Možná je problém v tom, že každý z nás má na mysli filosofii v jiném sémantickém významu.

31 Tomas T Tomas T | Web | 19. ledna 2006 v 20:09 | Reagovat

kusu nauc se cist.. nerekl sem ze to napsal "nikdo" ale "někdo" !! a to je trochu rozdil...

32 Tomas T Tomas T | Web | 19. ledna 2006 v 20:15 | Reagovat

...ja vim ja se mam zas naucit psat... kurva to je dneska uz podruhy co sem misto kuso napsal kusu...

33 KSS KSS | E-mail | 19. ledna 2006 v 22:06 | Reagovat

dej mi pusu

34 KSS KSS | E-mail | 19. ledna 2006 v 22:07 | Reagovat

ja se psat snad nenaucim...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama