Evangelium podle sv. Tomase

30. října 2005 v 18:08 | vosa |  Nazory
Pokud jste se jeste nesetkali s evangeliem podle sv. Tomase, ktere bylo objeveno v Nag Hammadi v Egypte v roce 1945, zde je odkaz na jeden z jeho anglickych prekladu.

Zde je neco malo informaci o objevu tohoto evangelia, ktere neni soucasti Noveho Zakona a ktere cirkev do teto chvile neuznala.

Pravdou je, ze vetsina jak krestanske, tak nekrestanske verejnosti do styku s timto evangeliem dosud neprisla, hlavne diky jeho kontroverznimu obsahu - ktery mimochodem cirkev neakceptuje ze zcela pochopitelnych duvodu. Domnivam se ale, ze stoji za to se s obsahem tohoto dokumentu seznamit, protoze poskytuje ponekud "netradicni" pohled na cloveka, ktery podstatne ovlivnil vyvoj nasi euroamericke civilizace (i kdyz mozna neprimo).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (138)
Zobrazit starší komentáře

101 Tomas Tomas | Web | 23. listopadu 2005 v 23:49 | Reagovat

HAHAHA!!!

Ale STOPRVNI bude muj!!!

102 death man Pipa death man Pipa | 24. listopadu 2005 v 1:47 | Reagovat

102 se v arabstine napise takhle: 102

pro cislice se pouzivaji arabske cislice, ktere jsou identicke s nasimi...

mimojine, vita jak se rekne caj? TSCHAAAJ...nahoda?

ne, HROTY...

103 death man Pipa death man Pipa | 24. listopadu 2005 v 1:47 | Reagovat

103 je hezci nez 102, rekl bych, ze je nejhezci ze vsech.

Kuso, jak si dopadl. Rychle odpovez, at to stihnes do 105...

104 augustin augustin | Web | 24. listopadu 2005 v 5:53 | Reagovat

nejdriv se smicha kalk a ton, nak zamicha, zahreje, ten ton se odvodni, preformujou se na oxidy, ten kalk se rozpadne na CaO a CO2. vznikne nakej klinker, ve slovniku je "zvonivka, slinek, kabrinec". no pak se to nak promleje a mas z toho cement a muzes si postavit barak :D

105 augustin augustin | Web | 24. listopadu 2005 v 6:08 | Reagovat

2 H2O + CO2 <--> H3O + HCO3

diese lösung ti provrta Kalkstein

CaCO3 + CO2 + H2O <--> Ca2+ + 2 HCO3

a tak se ty calcium ionen dostanou do grundwasser

a mas z toho jeskyne v Kalkgebirgen

tropfstein je prej krapnik

wasserhärte jsou Ca2+ a Mg2+ ve vode mimochodem. proc je tvrdy pivo?

pivo se pak meri pomoci "deutsche Härtegrade"

treba kdyz mas vic jak 4 mmol Ca2+/l je to uz sehr hart, to bude nejspis dvanactka  :D

man unterscheidet "temporäre" und "permanente" härte

härtes pivo obsahuje Hydrogencarbonat-Anionen. prakticky vedet ne?

a ma-li byt pivo heiß, asi to funguje nak takhle: Ca2+ + H2CO3 --> CaCO3 + CO2 + H20

jinak pozor: Manche dieser Stoffe wirken ab einer gewissen Konzentration auf den Menschen toxisch! kouknete se na prekrasnou tabelle na str. 171

jinak Bitte beachten Sie auch den Hinweis zu Gesundheitsthemen! :D

106 Tomas Tomas | Web | 24. listopadu 2005 v 7:15 | Reagovat

To je sila, tady se rozjela nova, nerizena diskuze!!! 102 mag eine schöne Zahl sein, aber 177 ist noch schöner! Schvalne kdo jej erreichuje jako prvni!

107 augustin augustin | Web | 24. listopadu 2005 v 23:34 | Reagovat

trhnem dalsi rekord ne... uz ted jsou mezi nejdiskutovanejsima na blog.cz ctyri z OESP tak treba jich bude brzo 5 :-)

108 augustin augustin | Web | 24. listopadu 2005 v 23:34 | Reagovat

a ja sem napsal uplne prvni komentar, hec :-)

109 augustin augustin | Web | 24. listopadu 2005 v 23:36 | Reagovat

zatim jsme na 19. miste :-)

110 vosa vosa | 25. listopadu 2005 v 2:03 | Reagovat

Koukam, ze se tady nekdo nejak moc ucil chemii.. :)

Hele, ale jeste tak pred 2 tydnama jsme byli v prvni desitce nejdiskutovanejsich clanku na blog.cz! Akorat, ze nas mezi tim nejaky jiny blogy predehnaly.......

111 Tomas Tomas | Web | 25. listopadu 2005 v 3:15 | Reagovat

TAK

112 Tomas Tomas | Web | 25. listopadu 2005 v 3:15 | Reagovat

TO

113 Tomas Tomas | Web | 25. listopadu 2005 v 3:15 | Reagovat

JAKO

114 Tomas Tomas | Web | 25. listopadu 2005 v 3:15 | Reagovat

ZASE

115 Tomas Tomas | Web | 25. listopadu 2005 v 3:15 | Reagovat

PREDEZENEM

116 Tomas Tomas | Web | 25. listopadu 2005 v 3:15 | Reagovat

MY

117 Tomas Tomas | Web | 25. listopadu 2005 v 3:16 | Reagovat

JE!!!

118 Robert Robert | 25. listopadu 2005 v 13:15 | Reagovat

Komentar cislo 118 je nejvostrejsi,protoze kdyz sectes cifry, tak dostanes 10. A desitka je takovy hezky magicky cislo (deset prikazani, Praha 10, 10 milionu obyvatel Ceska, skolni rok ma 10 mesicu, pivo kdysi stalo 10 korun). Jo a 10.10. ma svatek Marina, coz je takovy hezky jmeno...

119 Robert Robert | 25. listopadu 2005 v 13:16 | Reagovat

A cislo 119 znamena, ze dam Vosovi Kusovi a Pepovi strasne pesti....

120 augustin augustin | Web | 26. listopadu 2005 v 0:09 | Reagovat

takze... abychom se jeste ponekud vratili k te puvodni debate... :)

120 is very significant in the Bible, being ten times the number of tribes of Israel. It is the age Moses died at (Deuteronomy 34:7), the cubits of the height of the Temple (2 Chronicles 3:4), the number of princes King Darius set over his kingdom (Daniel 6:2), the number of talents of gold Queen Sheba gave to King Solomon in tribute (1 Kings 10:10), and the weight in shekels of total gold spoons offered by each tribe of Israel (Numbers 7:86).

121 Tomas Tomas | Web | 27. listopadu 2005 v 14:12 | Reagovat

Augustine, jak je mozny ze jsi psal  ten prispevek kdyz jsem te vcera videl na plese? :)

122 vosa vosa | 27. listopadu 2005 v 14:36 | Reagovat

Nejvostrejsi je cislo 122, protoze kdyz sectes cifry, tak ti vyjde, ze Robert je dement.

Hele Roberte, co je prosimte magickyho na Praze 10??? :o))

123 augustin augustin | Web | 27. listopadu 2005 v 21:01 | Reagovat

to Tomas: no vis, mel jsem tam s sebou notebook, ten na kterem se poustelo to pulnocni prekvapeni, jsem pri tom surfoval na internetu :)

124 Robert Robert | 28. listopadu 2005 v 10:27 | Reagovat

Na praze 10 neni magickyho nic,mozna to, ze v binarni soustave je 10 cislo 2 a praha 2 je novy mesto a tam je magie jako svine. Nedavno tam nekde otevreli prvni carodejnicky obchod v praze, videl jsem na to nekde reklamu.

125 vosa vosa | 29. listopadu 2005 v 0:49 | Reagovat

:))) haha.. dobre s to vokecal!

126 Kusa Kusa | 29. listopadu 2005 v 15:11 | Reagovat

126

127 augustin augustin | Web | 29. listopadu 2005 v 19:40 | Reagovat

127 je binarne 1111111, dobry, ne? :)

128 Kaja Kaja | 1. prosince 2005 v 0:17 | Reagovat

Ahoj Voso, necet sem si celou diskusi..skoncil jsem u clanku cislo 20 (je to vsechno hrozne zahusteny), predbezne podle svehe nejcistciho vedomi a svedomi a podle toho jaky jsem si vypracoval nazor na cirkev a krestanstvi (lépe katolicizmus) za cely svuj zivot a podle pomerne kontrastniho srovnani skupiny krestanske maldeze a mladeze ateisticke. Mladez katolicka  - jsou to ruzne vekove skupiny - je mnohem nachylnejsi ke vsem novym vecem, chlapci az na par vyjimek berou devcata, ktera se ve spolecnosti citi nejiste jako podradna stvoreni - podle rozhovoru s jednou ze zucastnenych, na druhou stranu jsou vsichni hodni a vetsina se chova podle urcitych moralnich pravidel - opet az na vyjimky ale tech moc neni.. - toto se vztahuje na mladez vyrustajici v okruhu vericich lidi a jejich kontakt na ateisticky povrch byl velmi chaby. Mladez ateisticka je hravejsi, avsak clovek se musi stale nejakym zpusobem chranit a v teto spolecnosti se take moc nehraje na to kdyz se nekdo az moc otevre - skoro vzdy je to pouzito proti nemu..tato mladez se ale ridi vlastnim selskym rozumem, coz je nekdy fajn obcas ale na skodu. V kratkosti je nejidelanejsi aby katolici a ateiste zili stale spolu..ja sam jsem katolik..pro augustyna:zajimalo by me kdy si to zjistil poprve, nemame totiz asi "uplne" stejny nazor na instituci ve kterou oba verime, ale verim tomu ze i toto byl jakysio bozi zamer - ted zopakuji to co jsem ti napsal do rocenky: ...jen si predstav ze by po svete chodili pouze stejni lide jako ty...(tak nejak to bylo).. Konecne se ale dostavam k jadru veci..

souhlasim asi ne uplne ve vsech bodech (musim si to jeste precist) ale ve vetsine s tvym textem c. 14

- myslim ale stejne ze toto tema je na techto strankach uz uzavreno..

prirovnani ke spektru a zvlaste onen prst, jsou zatim nejlepsi prirovnani co jsem kdy slysel..

myslim ze i augustyn vi - podle nasich dlouhych debat - ze jsem clovek ktery chce verit v ten mesic..

Jinak netusim kdo je pan Matousek..ale jako ucitele ho nemam rad..

nejsem asi tak sectely jak augustyn a tomas..ale jedno vim jiste a myslim ze to napsal sv. Pavel..miluj blizniho sveho jako sama sebe..laska je dar, laska odpousti, nebot clovek bez lasky je jak drncici plech..tak nejak to bylo..nejsem si jist autenticnosti..

vlastne potom vznikaji dva zakony:

1. v jednoho Boha veriti budes

2.a miluj blizniho sveho jako sama sebe

protoze kdyz dodrzujete tyhle tak neporusite ani ty ostatni..

take by si clovek

(zvlaste katolik) mel davat pozor na nejakou formu pokrytectvi..neni treba vsem rozhlasovat ze jsem katolik..avsak zase nelhat kdyz jim opravdu jsem, ale rozhodne a to bych chtel zduraznit pro josefa augustyna - je hrichem se chlubit svou virou a povysovat se nad ostatni..to neni spravne..jakakoliv hrdost na svou viru nejni na miste..sam si rikal, a nejen ty, ze Buh nas miluje vsechny stejne - nemuzeme si tedy delat narok na vetsi porci jeho lasky - to by se pak clovek blizil k svedkum jehovovym, i kdyz je to take forma nejakeho nabozenstvi..i ti maji narok na svou porci lasky..

koncim..napisu priste..nejradsi by mi vyhoval kontakt pomoci telepatie-zjistuji ze i mluvena rec nestaci rychlosti myslenek a psana uz vubec..voso musime vymyslet nejakej takovej nastroj co to dokaze :)

129 vosa vosa | 1. prosince 2005 v 1:17 | Reagovat

Cau Kajo!!

Naprosto s tebou souhlasim, ze mluvena rec nestaci. Presne tak - nejlepsi komunikace by byla telepaticka. Mozna by v tomhle smeru bylo dobre Reiki... Moc o tom nevim, ale myslim, ze to muze byt velice zajimava technika (pochazi tusim z Indie). No nic..

Jsem rad za tvuj nazor! Nektere veci, ktere jsi psal o katolicke mladezi, jsem ani nevedel. Ale to je mozna tim, ze s katolickou mladezi jsem nikdy nebyl moc v kontaktu. Teda az na soucasnost - tim myslim od doby, kdy jsem v Anglii, protoze jsem tu s krestany (hlavne s katoliky) v kontaktu HODNE casto. Muze to pro nekoho znit mozna paradoxne po tom, co jsem psal v minulych komentarich v teto diskuzi, ale hodne lidi tady me dokonce opravdu povazuje za katolika.... proste proto, ze jsem s nimi tak casto v kontaktu.

Takze naprosto souhlasim s tim, ze by katolici a ateiste meli zit vedle sebe.. uplne normalne... a bez predsudku. A to samy si myslim o souziti vsech nabozenstvi. (jak vime, realita je jina)

A taky souhlasim s tim, co jsi rikal o lasce.

Jeste k tomu, jak je kdo sectely v nabozenskych otazkach: myslim, ze nikdo neni sectely v nabozenskych otazkach jen proto, ze cetl hodne knih a ma hodne znalosti. Uplne obycejny clovek, ktery nema zadne velke vedomosti muze byt mnohem sectelejsi nez kdejaky intelektual. Casto tomu tak dokonce je. Obycejny, prosty clovek sice o nabozenskych otazkach nemuze diskutovat (jako to tu delame my), nemuze o nich argumentovat, ve skutecnosti ale muze mit mnohem hlubsi stav poznani (kdyz to tak nazvu), nez mame my.

Zatim caues! See you in Prague!

130 vosa vosa | 1. prosince 2005 v 1:17 | Reagovat

130!! :))

131 Kaja Kaja | 1. prosince 2005 v 1:40 | Reagovat

jen technicka otazka:kdo je Matousek?

132 vosa vosa | 1. prosince 2005 v 19:51 | Reagovat

Nevim. Tajemny (byvaly) ucastnik teto diskuze.

133 augustin augustin | Web | 1. prosince 2005 v 21:56 | Reagovat

cau Kajo. treba osobne posledni dobou (a da se rict, ze nekolik let) vubec nejsem v kontaktu s necim, co nazyvas "verici mladez" a vsem takovym tem "spolcum" apod. se programove vyhybam maximalne.

jaky je tvuj nazor na Cirkev moc dobre nevim, protoze jsme se o tom nikdy moc nebavili. (nebo aspon ne nijak do hloubky). co myslis tema dlouhyma debatama??? kazdopadne muj nazor je stejny jako Benedikta XVI. :) a pokud neni, tak bych chtel, aby byl stejny.

nevim o tom, ze bych nejakym zpusobem ROZHLASOVAL to, ze jsem katolik. kdyby se schriebel nechopil te lonske pisemky a neustale me s tim neotravoval, tak by to (asi) skoro nikdo nevedel.

ani nevim, ze bych se tim mel CHLUBIT. maximalne to rikem vzhledem k nekterym otazkam rovnou automaticky, protoze to zasadne ovlivnuje muj pohled na vec. treba otazka antikoncepce apod. chapes, ne?

A na svou viru STOPROCENTNE HRDY jsem, protoze ji opravdu povazuji za to nejlepsi a nejdokonalejsi na svete. tim ale nechci rict, ze bych byl katolikem svou zasluhou nebo ze by to byla vina tech ostatnich, ze jimi nejsou. a uz vubec nechci rict, ze ja osobne bych kvuli sve vire mel mit patent na rozum nebo ze by ho mel papez.

hrdost na to, ze jsem katolik, je ve sve podstate vdecnost Bohu. nic jineho ani byt nemuzes. Vzdyt jsem Bozim ditetem!!!

134 Kaja Kaja | 2. prosince 2005 v 16:19 | Reagovat

Hoj..ogi..hrdost s vdecnosti se ale dohromady moc srovnavat neda.vdecnost je samozrejme na miste.jakmile je clovek hrdy sam na sebe tak je to zacatek povysovani se nad ostatni..a kdyz jde o jakoukoluv diskusi nemusi clovek hned argumentovat tim ze je katolik (ja vim - nejni to zadne tajemstvi) - jen si davej pozor aby ses za to neschovaval :)  clovek by se mel stale citit "nahy"

135 Kaja Kaja | 2. prosince 2005 v 16:21 | Reagovat

muzes vsechno..zalezi na tom co si vyberes..buh te miluje stejne jako kohokoliv jineho - na to nezapomen

136 augustin augustin | Web | 2. prosince 2005 v 20:04 | Reagovat

»Vater«, sagte mir jener Bursche, ein guter Student der Zentraluniversität (was mag aus ihm geworden sein?), »ich mußte an Ihre Worte denken..., daß ich ein Sohn Gottes bin! Und ich überraschte mich auf der Straße, erhobenen Hauptes, innerlich voller Stolz... Sohn Gottes!« Ich riet ihm ruhigen Gewissens, diesen »Stolz« zu pflegen.“

toto napsal jeden svetec, sam jsem si to nevymyslel. kazdopadne kazdy spravny knez ti rekne, ze jedina vec, na kterou smis byt hrdy, je prave to, ze jsi Synem Bozim, katolikem, krestanem.

137 augustin augustin | Web | 2. prosince 2005 v 20:12 | Reagovat

a ja nikde nepisu a taky jsem ani o tom nemluvil, ze bych byl hrdy sam na sebe!!!!

138 Tomas Caslavka aus Munchen, jetzt in Vilnius Tomas Caslavka aus Munchen, jetzt in Vilnius | Web | 3. prosince 2005 v 4:34 | Reagovat

Takze: precetl jsem si zhruba nove prispevky a : clovek by nemel byt pysny na svou viru ale hrdy urcite jo, na tom neni nic spatnyho prece. A hlasit se k tomu ze je clovek katolikem je zvlaste dnes velice potreba,  v tom nevidim nejaky rozpor.  Schovavani se za to ze clovek v neco veri - to je urcite spatne Kajo, v tom s tebou souhlasim.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama